×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

چند توصیه برای پیشگیری از کلاهبرداری


1/19/2015 12:11:27 PM 12:11:27 PM 

Gegli news


 برخی از این نکات و توصیه‌های پلیسی عبارتند از:

1- برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نمی باشد .

2- صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود در ضمن جهت واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نمی باشد .

3- افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی ، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می نمایند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی گردد و یا در صورت ارسال ، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .

4- جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتماٌ ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود ( جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.

5- در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی ، تارخ انقضا ، CVV2 و . . . ارسال نگردد.

6- در تالارهای گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور اقدام به معامله ننمایید . در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه کالایی دریافت نمی نمایند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز نموده اند جهت پیگیری و شکایت دلخوش می باشند در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت هایی که به نام فرد دیگریست(کارت های سرقتی ، حساب های جعلی و . . .) استفاده می نمایند. 


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login


Other people opinion on this news

اطلاع رسانی از نظر امنیتی بسیار اهمیت دارد و باید افراد توصیه های پلیس را همیشه مد نظر داشته باشند و در مواجه با چنین مواردی پلیس را در جریان و فرآیند آن قرار دهند وعلاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد