×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

هنگام عصبانیت چند لحظه سکوت کنید


1/29/2015 11:24:39 AM 11:24:39 AM 

Gegli news


 دکتر سعید عسگری به ارائه تعریفی از خشم پرداخت و اظهار کرد: خشم در واقع هیجان و واکنش سریع و ناگهانی نسبت به ناکامی‌ها و مشکلات روزمره زندگی است.

این روانشناس مهمترین علل بروز خشم در افراد را آشفتگی ذهنی دانست و با تاکید بر اینکه این عامل بروز خشم را سرعت می‌بخشد، گفت: خشم درجات مختلفی دارد و هر یک از عوامل بروز آن به نوعی در نوع خشم مؤثر است.

این روانشناس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده، نبود عوامل تربیتی مناسب و مسائل مربوط به روح و روان و... باعث بروز درجات مختلفی از خشم می‌شود، گفت: روش‌های تربیتی درست، رسانه‌ها و آموزش مهارت‌های اجتماعی می‌تواند راهکاری برای کنترل خشم در افراد باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: عصبانیت و خشم زمانی بروز می‌کند که فرد توان و مهارت برقراری ارتباط را نداشته و نمی‌تواند شرایط را به‌درستی تجزیه و تحلیل کند و در مقابل این ناکامی پاسخی به شکل خشم از خود نشان می‌دهد.

عسگری با اشاره به زودگذر بودن عصبانیت در افراد، افزود: هنگام عصبانیت، فرد به صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری می‌کند و خشمگین می‌شود و از توان خودکنترلی بالایی در این دوران برخوردار نیست و لذا توصیه می‌شود در چنین مواردی فرد از حرف زدن با اطرافیان و یا تصمیم گیری خودداری کرده و چند لحظه سکوت کند.

این روانشناس افزود: اطرافیان فرد خشمگین به‌جای بیشتر عصبانی کردن او با تذکر دادن عصبانیت و خشمگینی، می‌توانند فرد عصبانی را به آرامش دعوت کرده و از دامن زدن به ماجرا خودداری کنند. 


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login