×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

هویت خبرنگار داعش فاش شد + تصاویر


2/23/2015 8:18:51 PM 8:18:51 PM 

Gegli news


 این گروه تکفیری روز گذشته تصاویری از ۲۱ نیروی پیشمرگه را که در اسارت این گروه هستند منتشر کرد که در داخل قفس‌هایی قرار گرفته‌ و در خیابان‌های یکی از شهرهای کرکوک برای نمایش گردانده می‌شوند.

همچنین یک ویدئوی ۹ دقیقه‌ای که از سوی داعش منتشر شده نشان می‌دهد که این نیروهای کرد روی خودروها در قفس‌هایی در حال رژه در خیابان‌های شلوغ استان کرکوک در عراق هستند.

در ادامه، یک تروریست داعشی با آنها مصاحبه می‌کند که امروز رسانه‌های کُردزبان هویت وی را افشا کردند.

از سرنوشت ۲۱ نیروی پیشمرگه اطلاعی در دست نیست زیرا در ویدئوی منتشرشده نشان داده نشده است که اعدام شده‌اند یا خیر. با این حال، «شیراز ماهر» محقق ارشد در مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی مستقر در کینگز کالج لندن بر این باور است که این گروگان‌ها احتمالا کشته شده‌اند.

داعش چند روز پیش هم اقدام به پخش تصاویر ویدئویی از اسرای پیشمرگه کرده و اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگه را زنده خواهد سوزاند.

بنا بر اطلاعات منتشرشده، تروریستی که به عنوان خبرنگار با پیشمرگه‌ها مصاحبه می‌کند «ملا شوان» یا «شوان کوردی» نام دارد که خطیب و پیش‌نماز مسجد «مام جعفر» در منطقه «داره توی» اربیل کردستان عراق بوده است.

وی که همواره در خطبه‌های خود از گروه تروریستی و تکفیری داعش حمایت می‌کرده است چند ماه پیش به همراه دو نمازخوان این مسجد و خانواده‌اش به گروه تکفیری داعش در موصل پیوست.

کُردها اعلام کرده‌اند که این افراطی به خاطر پول به داعش پیوسته است و هیچ رتبه علمی و شرعی ندارد.

شوان کوردی فارغ‌التحصیل دانشکده علوم اسلامی بخش شبانه بوده است و این دانشکده کانال‌های مطمئنی برای پذیرش دانشجویان ندارد.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login