×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

نانسی پلوسی: نزدیک بود از سخنان نتانیاهو گریه کنم


3/4/2015 1:18:05 PM 1:18:05 PM 

Gegli news


  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از جمله دموکرات‌هایی بود که از سخنان روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا با ایران در کنگره به خشم آمد و مخالفت خود را اعلام کرد.

این در حالی است که وی در ابتدا با ورود نتانیاهو به کنگره از جای خود بلند شد و وی را تشویق کرد اما هر چه نتانیاهو بیشتر سخنرانی کرد وی اشتیاقش را بیشتر از دست داد.

پلوسی در بیانیه‌ای گفت که نزدیک بوده است از صحبت‌های نتانیاهو درباره اطلاعات آمریکا به گریه بیفتد و از رویکرد وی در قبال اطلاعات آمریکا از ایران ناراضی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، واکنش پلوسی بزرگ‌ترین نشانه برای این است که بگوییم نتانیاهو با 39 دقیقه انتقاد از مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا با ایران و اینکه این مذاکرات به تهران اجازه می‌دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند روابطش با برخی دموکرات‌های کنگره را ملتهب کرده است. همچنین بیش از 48 تن از دموکرات‌ها همزمان با یکدیگر سخنرانی نتانیاهو را ترک کردند.

بنیامین نتانیاهو که به دعوت جان بونر، رییس کنگره برای سخنرانی علیه مذاکرات هسته‌ای به واشنگتن رفته بود انتقادات و مخالفت‌های زیادی را در میان مقامات آمریکایی به ویژه دموکرات‌ها و کاخ سفید برانگیخت.

جرد هافمن، نماینده کالیفرنیا نیز با انتقاد از سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت که نخست‌وزیر اسرائیل تلاش می‌کند آمریکا را به سمت جنگ بکشاند چون وی پیش از این نیز از جنگ عراق حمایت کرده بود.

همچنین جان یارموث، دیگر دموکرات کنگره تاکید کرد که سخنان نتانیاهو اساسا برای هراس‌پراکنی بود.

وی در این باره گفت: نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که یک توافق هسته‌ای قابل قبول یک توافق خوب یا یک توافق ایده‌آل است. این جمله همانند این است که یک کودک بگوید من می‌خواهم هر روز به دیسنی‌لند بروم، بستنی و نوشابه بخورم و نمی‌خواهم به مدرسه بروم.

ارل بلو منائویر نیز با انتقاد از سخنان نتانیاهو درباره مذاکرات صلح فلسطین و مساله هسته‌ای ایران، گفت: نخست‌وزیر اسرائیل بیش از اندازه نسبت به احتمال روابط سالم‌تر ایران و آمریکا بدبین است.

وی ادامه داد: تمام دوستان من که از ایران بازدید کرده‌اند می‌گویند که ایرانی‌ها بسیار مهربان و خونگرم هستند.

آسشیتدپرس در پایان آورده است: جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و بسیاری از دموکرات‌ها نمی‌توانستند استقبال گرم‌تر از این از سخنرانی نتانیاهو داشته باشند.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login