×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

ترامپ: کلینتون باعث جنگ جهانی سوم می شود


10/26/2016 12:36:29 PM 12:36:29 PM 

Gegli news


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ترامپ در مصاحبه اختصاصی خبرگزاری رویترز با وی که عمدتا بر سیاست خارجی متمرکز بود افزود شکست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در مقایسه با متقاعد کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه به کناره گیری از قدرت، از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را عامل وخامت در روابط آمریکا با فیلیپین در دوره رودریگو دوترته رئیس جمهور جدید این کشور دانست.

ترامپ با انتقاد از فقدان اتحاد جمهوریخواهان در حمایت از نامزدی وی تصریح کرد اگر رهبران حزب جمهوریخواه از او حمایت کنند به آسانی در انتخابات پیروز خواهد شد.

وی تاکید کرد :« اگر در حزب ما اتحاد وجود داشته باشد ، ما در انتخابات در برابر هیلاری کلینتون شکست نخواهیم خورد.»

ترامپ درمورد جنگ سوریه گفت کلینتون با اتخاذ موضعی تهاجمی تر برای حل بحران سوریه ، می تواند آمریکا را وارد یک جنگ جهانی کند.

کلینتون ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را خواستار شده است. برخی تحلیلگران معتقدند محافظت از چنین مناطقی می تواند آمریکا را وارد درگیری مستقیم با جنگنده های روسی کند.

ترامپ افزود :« آنچه ما باید بر ان تمرکز کنیم ، داعش است. ما نباید بر سوریه متمرکز شویم. اگر ما به هیلاری کلینتون گوش دهیم ، وارد جنگ جهانی سوم خواهیم شد. در آنصورت شما دیگر با سوریه نمی جنگید ، شما باید با سوریه ، روسیه و ایران بجنگید. روسیه یک کشور مجهز به سلاح هسته ای است.»

وی تصریح کرد :« مجبور کردن اسد به کناره گیری از قدرت در مقایسه با شکست داعش اهمیت کمتری دارد. از دیدگاه من ، اسد در مقایسه با داعش در درجه دوم اهمیت قرار دارد.»

ترامپ درمورد روسیه بار دیگر از نحوه برخورد کلینتون با روابط آمریکا و روسیه در زمانی که مسئولیت وزارت امور خارجه را عهده دار بود انتقاد کرد و گفت انتقاد شدید وی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سوال هایی را در این خصوص بوجود می آورد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چگونه می تواند با این مرد مذاکره کند آن هم در حالی که او را بسیار شیطان نامیده است.

وی در مورد وخامت روابط با فیلیپینی ها نیز افزود اوباما به جای تعامل با سران جهان می خواهد بر بازی گلف خود متمرکز باشد.

رودریگو دوترته رئیس جمهور جدید فیلیپین از زمان به دست گرفتن قدرت در این کشور به طور علنی رویکردی خصمانه درقبال آمریکا درپیش گرفته و انتقادها را از مبارزه خود با قاچاق مواد مخدر و دیگر جرائم در کشورش رد کرده است.

ترامپ تصریح کرد :«اظهارات اخیر دوترته نشان داد او احترامی برای کشور ما قائل نیست.»

این مصاحبه درحالی انجام شد که تنها دو هفته به انتخابات هشتم نوامبر آمریکا باقی مانده است و نظرسنجی ها نشان می دهد ترامپ موقعیت خوبی ندارد.

ترامپ همچنین تاکید کرد اگر در انتخابات پیروز شود به استفاده از دموکرات ها در کابینه خود فکر هم نخواهد کرد اما در زمینه قانونگذاری با آنها همکاری خواهد کرد.

وی افزود در 100 روز نخست ریاست جمهوری خود تلاش خواهد کرد مرز آمریکا را با مکزیک امن کند.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login