×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

هرگونه تهدید خارجی را با شدت تمام پاسخ می‌دهیم/ آمادگی اعزام ناوگروه به هر نقطه از جهان


12/8/2014 12:08:29 AM 12:08:29 AM 

Gegli news


 به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی در تهران که به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی صورت گرفت، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آزمون علمی سختی سربلند بیرون آمد و در جنگ تحمیلی توان دریایی عراق را ناکارآمد کرد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح کشورمان آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات داشته و هرگونه تهدید خارجی را با شدت تمام پاسخ می‌دهد و متجاوز را پشیمان می‌کند.

سیاری ادامه داد: ما به لحاظ تحریم‌هایی تاکنون نیز ادامه دارد و به دلیل نیاز عملی نیروی دریایی ارتش خودکفایی را آغاز کردیم و متخصصان داخلی دست به کار شدند و شناورها و زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح را تولید کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو حضور مقتدرانه‌ای در آب‌های آزاد به واسطه ناوگرو‌ه‌های خود دارد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد در راستای تأمین صلح و امینت در آب‌های دوردست با نیروهای دریایی کشورهای دوست همکاری داشته و آن را گسترش دهد و همچنین میزبان ناوگروه‌های کشورهای دوست باشد. همانطور که روابط متقابلی با نیرو دریایی کشورهای عمان، پاکستان، هند، چین و روسیه داریم.

سیاری تأکید کرد: اگر امروز نیروی دریایی ارتش از آبراهها و گلوگاه‌های استراتژیک جهان و دریاهای دوردست عبور می‌کند و برای حفظ امنیت خطوط کشتیرانی قدم برمی‌دارد به دلیل این است که حفظ امنیت برای جامعه بین‌المللی را از افتخارات خود می‌داند.

وی در پایان با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا ناوگروه‌های خود را به هر نقطه‌ از اقیانوس‌های جهان اعزام کند، گفت: از همین‌جا تمایل نیروهای مسلح کشورمان به همکاری و توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی با کشورهای دوست را اعلام می‌کنیم.

 


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login