×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

مستند شب نامه رونمایی شد


 

Gegli news


به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، رونمایی مستند «شب‌نامه» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی عصر امروز در سالن سوره حوزه هنری با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و تعداد قابل توجهی از حاضرین و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. 

برپایه این گزارش، پیش از این قرار بود مستند «شب‌نامه» در دانشگاه تهران رونمایی شود که به دلیل فشارهایی خارج از دانشگاه، برنامه اکران این مستند در آنجا لغو شد که عوامل سازنده به سرعت با همکاری حوزه هنری توانستند سالن سوره این نهاد را برای رونمایی این مستند هماهنگ کنند. 

با توجه به جابجایی مکانی و زمانی، مخاطبان گسترده‌ای در رونمایی این مستند حضور پیدا کردند، تا جایی که بسیاری از علاقمندان برای دیدن مستند شب‌نامه بر روی زمین نشستند. 

همچنین باید گفت: دو هفته پیش دانشگاه صنعتی شریف نیز قرار بود رونمایی این مستند را که مربوط به جاسوسی‌های نوین است انجام دهد که آنها نیز به بهانه‌های مختلف اکران آن را به تعویق انداختند. 

بعد از اتمام نمایش فیلم مستند شب‌نامه که همراه با تحسین مخاطبان همراه شده بود، سیدمهدی کرباسی به عنوان کارگردان و محمدسعید جباری به عنوان راوی این فیلم مستند روی صحنه حاضر شدند و در صحبت‌های ابتدایی، کارگردان این اثر کرباسی طی سخنانی گفت: از دلایل عدم اکران مستند شب‌نامه توسط دانشگاه تهران که ساعاتی قبل از برگزاری، نمایش آن را منتفی کرد اطلاعی ندارم، اما می‌خواهم همه افراد و عواملی که در ساخت این مستند با ما همکاری کردند تشکر ویژه داشته باشم، همچنین از محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری که با توجه به زمان کم ما همکاری‌های لازم را انجام دادند نیز تشکر ویژه دارم.

وی در ادامه افزود: طی مدتی که این مستند در حال ساخته شدن بود، بسیاری از دوستانم که یک تیم 10 الی 12 نفری می‌شدیم، بی‌خوابی‌های زیادی کشیدند. ما به واسطه شرایطی که برای تولید این اثر در آن قرار داشتیم، باید به نوعی کار می‌کردیم که نتیجه تلاش‌هایمان را به یک نقطه می‌رساندیم. انشاءالله گام‌های بعدی این کانال که با عنوان شب‌نامه مطرح است، با مشارکت مردم اتفاق‌های خوبی رقم بزند و اعضای این کانال ایده‌های خود را برای ما ارسال کنند. 

در ادامه این نشست محمدسعید جباری که راوی شب‌نامه بود، گفت: من هم از جلوگیری نمایش مستند شب‌نامه توسط دانشگاه تهران اطلاعی ندارم و درک نمی‌کنم که چرا باید عده‌ای از نمایش این اثر ناراحت باشند، اگر مطالب این فیلم خلاف است، آنها می‌توانند صحبت کنند و یا افرادی که موضوعات شب‌نامه انتقاد دارند، تکذبییه نیز بدهند، در غیر این صورت فکر نمی‌کنم جای نگرانی وجود داشته باشد. آنها هم می‌توانند حرف خود را بزنند، کسی جلویشان را نگرفته است. 

کرباسی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: در ابتدای کارمان ما درگیر فضای کاری استارت‌تاپی بودیم و زمانی که وارد فضاهای این‌چنینی شدیم و در آنها شرکت کردیم، متوجه مطالب بوداری شدیم که آنها را پیگیری کردیم و از همان موقع شروع کردیم به کار کردن و نوشتن فیلمنامه برای مستند شب‌نامه، این کانال هم از همانجا تأسیس شد. 

در پایان این برنامه، جباری گفت: به دلیل ماهیت و ساختار و فرم مستندی که درنظر داشتیم، این کنشگری را از سوی کارگردان برای این فیلم درنظر گرفتیم، چرا که در آن فضای جست‌وجوگری نیز دیده می‌شد، به همین منظور ما مجبور بودیم برای کشف موضوعات مهم و کاری خود در دل ماجرا حضور پیدا کنیم، به همین دلیل از دوربین مخفی در جلساتی که با افراد خاص داشتیم نیز استفاده شده است. شب گذشته نیز برای ساخت چنین مستندی و پیگیری جاسوسی‌هایی که توسط برخی شرکت‌ها صورت گرفته است که در شب‌نامه به آن اشاره کردیم، آخرین تهدید نیز برای ما ارسال شد که آن را در کانال شب‌نامه نیز قرار دادیم و ما تنها توکل‌مان به خداست. 


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login