×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

کجای این مدیریت دولت مصداق تدبیر و امید است ؟


2/2/2017 6:35:59 PM 6:35:59 PM 

Gegli news


 رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به جان‌باختن تعدادی از کولبرهای سردشت، اظهار داشت: ما فقط طی 2 ماه گذشته تاکنون 4 بار از استاندار مسئولان استان آذرباجان غربی شکایت کردیم.

وی افزود: یکی از این شکایات را به دفتر آقای لاریجانی رئیس مجلس تقدیم کرده‌ایم که وی به کمیسیون امور شوراها دستور پیگیری موضوع را دادند، شکایت دیگری هم موضوع تحقیق و تفحص از استانداری آذربایجان غربی بوده که تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و در حال بررسی و طی مراحل قانونی است؛ شکایت دیگر از سوءمدیریت استاندار آذربایجان غربی تقدیم شخص وزیر کشور شده است، همچنین شکایت دیگر از استاندار آذربایجان غربی را به دفتر نهاد ریاست‌جمهوری ارسال کرده‌ایم؛ این شکایات پس از مشخص شدن مصادیق به قوه قضاییه ارسال می‌شوند.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه سرمنشأ همه مشکلات، ضعف و سوءمدیریت در آذربایجان غربی شخص استاندار است، گفت: هم‌اکنون فرمانداری سردشت در دولت تدبیر و امید با گذشت بیش از 3 سال توسط سرپرست اداره می‌شود، علیرغم اعتراضات و شکایاتی که خود بنده در این زمینه داشته‌ام، چه در صحن علنی تذکر دادم، چه به صورت مکتوب به وزارت کشور تذکر دادم و چه به رئیس‌جمهور تذکر داده‌ام، اما اقدامی برای حل مشکلات انجام نشده است.

خضری با طرح این سؤال که کجای این نوع مدیریت در دولت یازدهم «تدبیر و امید» است،؟ گفت: یک شهر مرزی مانند سردشت و پیرانشهر که به اندازه یک استان از لحاظ استراتژیک و مسائل اقتصادی مهم است، باید با فرمانداری غدر و باتجربه که در حد استاندار است، اداره شود، اما متأسفانه فرمانداری را می‌گذارند که یک روز هم سابقه اجرایی نداشته است و در آنجا تبدیل به موش آزمایشگاهی استاندار شده است.

وی تأکید کرد: مردم منطقه صد در صد از مجموعه عملکرد وزارت کشور و فرمانداری به شدت ناراضی هستند، آنان فرماندار را برداشتند و سرپرست گذاشتند، بعد از 18 ماه دوباره او سرپرست فرمانداری را تغییر دادند و سرپرست دیگری را آنجا منصوب کردند، این قبیل اقدامات نشان می‌دهد استاندار با مردم مشکل دارد؛ خودشان بدون مشورت با نماینده حوزه انتخابیه افراد را انتخاب می‌کنند و متأسفانه پیشنهادات نمایندگان مجلس هم مورد سلیقه و قبول آنان نیست.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس یادآور شد: این نوع عملکرد نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید درباره استانداری و فرمانداری‌های آذربایجان غربی علیرغم شعارهایش هیچگونه تدبیری ندارد، استان آذربایجان غربی از لحاظ بی‌تدبیری در صدر استان‌های کشور قرار دارد و نشان می‌دهد که تبدیل به یک پاشنه آشیل برای رئیس‌جمهور شده است.

وی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور زودتر به خودش نیاید و توصیه مردم و نمایندگان مجلس که وکلای ملت هستند را مد نظر قرار ندهد، خودش ضربه خواهد خورد؛ متأسفانه استاندار آذربایجان غربی حلقه‌ای برای خودش تشکیل داده که آقای روحانی رئیس‌جمهور هم مطلب را گرفته است، اما اینکه چرا این دندان فاسد را درمان نمی‌کند دلیلش برای ما هم روشن نیست.

خضری با بیان اینکه باید دید آقای روحانی در خصوص مردم مرزنشین چه اقدامی انجام خواهد داد؟ گفت: استاندار آذربایجان غربی استانداری است که 68 مرتبه به منطقه آزاد ماکو رفته است اما فقط 2 بار به صورت سرزده و گذری به پیرانشهر و سردشت آمده است، در حالی که این دو، شهرهایی مهم و استراتژیک هستند و نیاز به توجه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه باید دنبال حل ریشه‌ای موضوع باشیم، تصریح کرد: این مشکل فقط با اعطای منطقه آزاد تجاری-صنعتی و منطقه ویژه در این 2 منطقه مرزی حل می‌شود و این تنها راهکار برون‌رفت از بحران مذکور است اما آقای ترکان هیچ اراده‌ای برای این کار ندارند، همه وزرا آمدند و تأیید کردند پیرانشهر و سردشت باید منطقه آزاد باشند اما اقدامی برای اشتغال‌زایی و معیشت مردم در آن منطقه انجام نمی‌شود و از طرفی اقدام به انسداد مرزها هم کرده‌اند.

خضری اضافه کرد: دولت تا برای مرزنشینان شغل ایجاد نکرده است حق ندارد انسداد مرزها را به طور کامل انجام دهد، متأسفانه به جزء کار سنگین کولبری نفع دیگری به مردم آن منطقه نمی‌رسد، مردم مصائب مرزنشینی را تحمل می‌کنند اما از محاسن آن کمترین بهره را می‌برند و سرنوشت جوانان 19 و 20 ساله ما اینگونه شده که علیرغم کولبر بودنشان باید جان‌شان را از دست بدهند، دولتی که دنباله‌رو مردم و نظام نباشد، قطعاً با مشکل مواجه می‌شود.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login