×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

نتفلیکس یک میلیون مشترک دیگر از دست داد


 

Gegli news


نتفلیکس پس از چند سال پیشتازی از دیگر اپ‌های پخش فیلم و سریال، اکنون از شمار بینندگانش کاسته می‌شود

این شبکه از ماه آوریل تا جولای امسال نزدیک به یک میلیون مشترک خود را از دست داده است

با این حال، این رقم کمتر از تعدادی است که مدیران این شبکه هراس آن را داشتند که از دست بدهند

یکی از این مدیران معتقد است که پخش سریال «چیزهای عجیب‌تر» باعث شده که سرعت کاهش شمار بینندگان نتفلیکس کند تر شود

  

نِتفلیکس یک پلت‌فرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای برتر آمریکایی است که مقر اصلی آن در لس گاتوس، کالیفرنیا می‌باشد. نتفلیکس در سال ۱۹۹۷ توسط رید هستینگز و مارک راندولف در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تأسیس شد. تجارت اصلی این شرکت یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که از طریق کتابخانه‌ای از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، از جمله آن‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، پخش آنلاین می‌کند. در ژانویهٔ ۲۰۲۱ نتفلیکس به ۲۰۳٫۷ میلیون مشترک از جمله ۶۶ میلیون نفر در ایالات متحده رسید. به جز ایران(بدلیل فیلترینگ) ، سرزمین اصلی چین (به دلیل محدودیت‌های محلی)، سوریه، کره شمالی و کریمه (به دلیل تحریم‌های آمریکا) در سراسر جهان در دسترس است. در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که درآمد عملیاتی نتفلیکس ۱٫۲ میلیارد دلار است. دفترهای این شرکت در انگلستان، فرانسه، برزیل، هلند، هند، ژاپن و کره جنوبی است. نتفلیکس یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا (MPA) است که محتوا را از کشورهای سراسر جهان تولید و توزیع می‌کند

 

مدل تجاری اولیهٔ نتفلیکس شامل فروش دی‌وی‌دی و اجاره از طریق پست بود، اما هاستینگز حدود یک سال پس از تأسیس شرکت، فروش خود را رها کرد تا به کار اجاره دی‌وی‌دی اولیه بپردازد. نتفلیکس ضمن حفظ تجارت اجارهٔ دی‌وی‌دی و بلو-ری، تجارت خود را در سال ۲۰۰۷ با معرفی رسانه‌های جریان‌دار گسترش داد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ با پخش جریانی قابل دسترسی در کانادا، و به دنبال آن آمریکای لاتین و کارائیب در سطح بین‌المللی گسترش یافت. نتفلیکس در سال ۲۰۱۳ با معرفی نخستین مجموعه تلویزیونی‌اش با عنوان خانهٔ پوشالی وارد صنعت تولید محتوا شد.

 

از سال ۲۰۱۲ نتفلیکس بیشتر به‌ عنوان تهیه‌کننده و توزیع‌کنندهٔ مجموعه و فیلم تلویزیونی نقش فعالی داشته و برای همین، انواع محتوای نتفلیکس اورجینال را از طریق کتابخانهٔ آنلاین خود ارائه می‌دهد. تا ژانویه ۲۰۱۶، خدمات نتفلیکس در بیش از ۱۹۰ کشور جهان در دسترس بود. نتفلیکس نزدیک به ۱۲۶ مجموعه و فیلم اصلی را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که بیش از هر شبکه یا کانال کابلی دیگری است. تلاش آن‌ها برای تولید محتوای جدید، تأمین حقوق محتوای اضافی و ایجاد تنوع در ۱۹۰ کشور باعث شده‌است که این شرکت میلیاردها بدهی جمع کند: ۲۱٫۹ میلیارد دلار از سپتامبر ۲۰۱۷ از ۱۶٫۸ میلیارد دلار نسبت به سال قبل. ۶٫۵ میلیارد دلار از این بدهی بلندمدت و باقی‌ماندهٔ آن در تعهدات بلندمدت است. در اکتبر ۲۰۱۸ نتفلیکس اعلام کرد که برای کمک به تأمین محتوای جدید، ۲ میلیارد دلار بدهی دیگر جمع می‌کند. در ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۲۰ نتفلیکس با سرمایه‌گذاری در بازار به بزرگترین شرکت سرگرمی/ رسانه تبدیل شد. 


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login