×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

تحقیقات نشان می‌دهد که دو سوم زوج‌ها به عنوان دوست شروع می‌کنند


7/28/2022 8:59:24 PM 8:59:24 PM 

Gegli news


 

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم زوج‌ها به‌عنوان دوست شروع می‌کنند و قبل از شروع یک رابطه عاشقانه، برای دوره‌های طولانی رابطه افلاطونی را حفظ می‌کنند.

در حالی که گرد هم آمدن دو غریبه – چه از طریق نگاه‌های جانبی به یک کافی‌شاپ و چه از طریق کشیدن انگشت به یک اپلیکیشن دوست‌یابی – به خوبی در فیلم و تمرکز بسیاری از تحقیقات جامعه‌شناختی به تصویر کشیده شده است، در مورد انتخاب شریکی که قرار است شریک زندگی را انتخاب کند، اطلاعات زیادی در دست نیست. دانو آنتونی استینسون، دانشیار دپارتمان روانشناسی در دانشگاه ویکتوریا، کانادا، گفت که برای شما کار می کند.

استینسون و همکارانش تجربه تقریباً 1900 دانشجوی دانشگاه و بزرگسالان جمع سپاری (از جمله 677 نفری که ازدواج کرده بودند یا در شراکت مشترک قانون معمولی بودند) را مورد بررسی قرار دادند، از همه آنها پرسیده شد که آیا قبل از شروع رابطه عاشقانه با شریک عاشقانه فعلی خود دوست بودند یا خیر. .

اکثر شرکت کنندگان (68٪) گزارش کردند که رابطه عاشقانه فعلی یا اخیر آنها بدون توجه به جنسیت، سن، سطح تحصیلات یا گروه های قومی به عنوان یک دوستی آغاز شده است. نرخ شروع اولین دوست در میان 20 ساله ها و در جوامع LGBTQ+ حتی بالاتر بود، به طوری که 85٪ از این زوج ها گفتند که رابطه عاشقانه آنها با یک دوستی شروع شده است.

استینسون گفت که چگونه یک رابطه افلاطونی عاشقانه می شود و واقعاً چه تفاوتی بین دوستان و عاشقان وجود دارد، سؤالی است که هنوز انتخاب نشده است.

او گفت که گزارش‌های مکتوب شرکت‌کنندگان در مطالعه به طرز خنده‌داری در همه جا پخش شده بود. برخی دست در دست گرفتن، آشنایی با خانواده، رفتن با هم به سفرها، در آغوش گرفتن کنار آتش و حتی داشتن رابطه جنسی را دوستی توصیف کردند. برخی دیگر دقیقاً آن رفتارها را به عنوان عاشقانه دسته بندی کردند.

او گفت: "بنابراین یک مرز بزرگ، درهم و برهم و مبهم بین دوستی و عاشقانه وجود دارد ... این نشان می دهد که شما واقعا نمی توانید برای دیگران تعریف کنید که دوستی در مقابل عشق چیست." "آنها برای خودشان تعریف می کنند."

در این مطالعه، از تقریباً 300 دانشجوی دانشگاه نیز پرسیده شد که «مرحله دوستی» آنها چقدر طول کشید و آیا ترجیح می‌دهند قبل از اینکه کارها را در جهت عاشقانه قرار دهند، با هم دوست شوند یا خیر. به طور متوسط، آغازگرهای «اول دوستان» برای نزدیک به 22 ماه دوست بودند قبل از اینکه رابطه عاشقانه شود و تقریباً نیمی از کل نمونه فکر می کردند که شروع از اول دوستان بهترین راه برای شروع یک رابطه عاشقانه جدید است، در مقابل سایر گزینه های ارائه شده مانند این. محققان در مجله Social Psychological and Personality Science نوشتند که در یک مهمانی یا آنلاین ملاقات کرده اند.

استینسون می‌گوید: «شما مردم را وادار می‌کنید که از «دوست بودن» شکایت کنند... بر اساس این ایده که روابط بین زن و مرد به‌طور پیش‌فرض جنسی است. اما وقتی واقعاً از مردم می‌پرسیم، آنها می‌گویند با افراد - از هر جنسیت - دوستی دارند که به طور بالقوه می‌توانند روزی جذب آن شوند. گاهی به آنها عمل می کنند و گاهی نمی کنند

... ما یک لطف کوچک برای درخواست داریم. میلیون ها نفر هر روز برای دریافت اخبار آزاد، مستقل و با کیفیت به گاردین مراجعه می کنند و خوانندگان در 180 کشور در سراسر جهان اکنون از ما حمایت مالی می کنند.

ما معتقدیم که همه مستحق دسترسی به اطلاعاتی هستند که بر اساس علم و حقیقت، و تجزیه و تحلیل ریشه در اقتدار و صداقت دارند. به همین دلیل است که ما انتخاب متفاوتی انجام دادیم: گزارش‌های خود را برای همه خوانندگان، صرف نظر از اینکه کجا زندگی می‌کنند یا توانایی پرداخت آن‌ها را دارند، باز نگه داریم. این بدان معناست که افراد بیشتری می توانند بهتر آگاه شوند، متحد شوند و الهام گرفته شوند تا اقداماتی معنادار انجام دهند.

در این دوران پرخطر، یک سازمان خبری جهانی حقیقت جو مانند گاردین ضروری است. ما هیچ سهامدار یا مالک میلیاردر نداریم، به این معنی که روزنامه نگاری ما عاری از نفوذ تجاری و سیاسی است - این ما را متفاوت می کند. وقتی هرگز مهمتر از این نبوده است، استقلال ما به ما این امکان را می دهد که بدون ترس در مورد افراد صاحب قدرت تحقیق، چالش و افشاگری کنیم.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login