×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

چرا زنان بیشتر تقاضای طلاق می کنند؟


7/30/2022 9:13:38 PM 9:13:38 PM 

Gegli news


 

در ارائه‌ای به انجمن جامعه‌شناسی آمریکا، محققان گزارش دادند که زنان بیشتر از مردان درخواست طلاق می‌کنند. اما جدایی های غیر زناشویی بیشتر از نظر جنسیتی خنثی هستند.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نظرسنجی «چگونه زوج‌ها با هم ملاقات می‌کنند و با هم می‌مانند» از ۲۲۶۲ بزرگسال با شریک جنسی مخالف که به سؤالاتی در مورد وضعیت روابط خود بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ پاسخ دادند، جمع‌آوری شد. درصد از مردان اما اگر زن و مرد بدون ازدواج با هم زندگی می‌کردند، هر یک از جنسیت‌ها به یک اندازه ممکن بود شروع به جدایی کنند.

مایکل روزنفلد، نویسنده اصلی این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: تقریباً تمام مطالعات تا به امروز نشان داده‌اند که زنان بیشتر درخواست طلاق می‌کنند. روزنفلد، دانشیار جامعه‌شناسی در دانشگاه استنفورد، گفت که دانشمندان علوم اجتماعی تصور می‌کردند که حساسیت‌های شدید زنان به فراز و نشیب‌های روابط به این معنی است که آنها هم ازدواج و هم اتحادیه‌های غیرازدواجی را ترک می‌کنند.

اما آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که شاید بیشتر درگیر باشد. زنان ممکن است به قراردادهای محرمانه نقش های همسر، که با برابری رو به رشد در سایر نهادها، مانند محل کار، در تضاد است، پاسخ دهند. «من فکر می‌کنم ازدواج به‌عنوان یک نهاد برای رسیدن به انتظارات برای برابری جنسیتی کمی کند بوده است. همسران هنوز نام خانوادگی شوهران خود را می گیرند و گاهی اوقات برای انجام این کار تحت فشار قرار می گیرند. شوهران هنوز از همسرانشان انتظار دارند که بخش عمده ای از کارهای خانه و مراقبت از کودکان را انجام دهند.» از سوی دیگر، من فکر می کنم که روابط غیر زناشویی فاقد توشه تاریخی و انتظارات ازدواج است، که باعث می شود روابط غیر زناشویی انعطاف پذیرتر و در نتیجه با انتظارات مدرن ... برابری جنسیتی سازگارتر شود.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login