×

Please choose your language

لطفا زبان خود را مشخص کنید

×
We use cookies to ensure you get the best experience on our website. Ok, thanks Learn more
پرينت خبر

‌اگر مراقب فضای مجازی نباشیم...


2/17/2015 9:36:00 AM 9:36:00 AM 

Gegli news


 «مجتبی رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، در مورد آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: متأسفانه این نرم‌افزارها، آسیب‌های جدی بر اصول فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و باورهای اعتقادی ما وارد می‌کند، بیشتر از محاسنی است که از بعد ارتباطی آن حاصل می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه‌هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه‌های جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند، این‌گونه پایگاه‌ها بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاص را گرد‌هم می‌آورند و هدف نهایی آنها جمع آوری اطلاعات و استفاده بر علیه ملت‌های مستقل و درحال توسعه هستند.

رشیدی یکی از آسیب‌های جدی استفاده از این نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی را جاسوسی و دسترسی سروریس‌های اطلاعاتی غربی به حریم خصوصی و زندگی افراد خواند و تصریح کرد: ضروری است تا مردم را به استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های اجتماعی داخلی که آسیب کمتری دارند، سوق داد تا آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه‌های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه‌ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه‌ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین ضروری است.

وی‌ راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: با راه‌اندازی این شبکه، مردم می‌توانند به اینترنت سالم، سریع و امن و ارزان دست یابند.

رشیدی با اشاره به اهداف و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی سازماندهی انواع گروه‌های اجتماعی مجازی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، به اشتراک گذاشتن علاقمندی‌ها توسط اعضاء و تبلیغات هدفمند اینترنتی را از اهم اهداف این شبکه‌ها برشمرد.


What do you think about this news?

Tell everyone your opinion on this news

To leave your opinion click the link below to login to Gegli

Login